loading...

تسمه کش پنوماتیک

بازدید : 5
سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 زمان : 10:19

قبل از آشنایی با انواع جعبه های بسته بندی، ابتدا باید با انواع آن آشنا شویم. بسته بندی مقوایی نوعی محصول بسته بندی است که از جعبه های کاغذی یا مقوایی تشکیل شده است. معمولا از این نوع بسته بندی برای حمل و نقل انواع کالا استفاده می شود. جعبه های بسته بندی بسیار مقاوم و سبک هستند و می توانند از کالاها محافظت کنند و از آسیب هایی مانند آسیب، خط و خش و آب جلوگیری کنند. همچنین برای محافظت از کارتن ها، از گوشه کارتن استفاده می کنند تا مقاوم تر شوند و در جابجایی آسیب کمتری وارد شود.

همچنین از این نوع بسته بندی می توان به عنوان وسیله ای ارتباطی برای نمایش نام محصول و برند یا اطلاعات مربوط به محتویات بسته بندی استفاده کرد. انواع محفظه های بسته بندی به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شوند. در ادامه به بررسی چند نوع جعبه بسته بندی می پردازیم.

انواع کارتن بسته بندی

کارتن های بسته بندی از نظر مصالح ساختمانی، ابعاد، کیفیت ساخت، مواد، استحکام و کاربرد، در انواع مختلفی تولید و مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین انواع تسمه بسته بندی پلاستیکی وجود دارد که برای استحکام بسته بندی محصول شما مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین با دانستن این موارد می توانید یک بسته بندی حرفه ای برای محصول خود داشته باشید. در ادامه شما را با پرکاربردترین جعبه های بسته بندی آشنا می کنیم.

  • کارتن بسته بندی دولایه
  • مقوا تاشو
  • کارتن ضد آب
  • کارتن های صادراتی

در ادامه قصد داریم هر کدام از این موارد را برایتان بیشتر توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

کارتن دوجداره

این نوع جعبه ها از دو لایه مقوا تشکیل شده است که بین آنها یک لایه کاغذ مقاوم قرار می گیرد. این جعبه ها بسیار قوی تر از جعبه های معمولی هستند و در بسته بندی کالاهای سنگین یا شکننده استفاده می شوند.

کارتن تاشو

این نوع جعبه از مقوای نازک و قابل انعطاف ساخته شده و قابلیت تا شدن را دارد. این نوع سطل برای بسته بندی کالاهای خرده فروشی، محصولات غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود.

کارتن مقاوم در برابر آب

این نوع کارتن ها برای بسته بندی اقلامی که ممکن است در معرض رطوبت یا آب باشند استفاده می شود. این جعبه دارای یک پوشش ضد آب است که از محتویات آن در برابر آب و رطوبت محافظت می کند.

کارتن صادراتی

این نوع جعبه های کارتنی برای صادرات محصولات مورد استفاده قرار می گیرند و طبق اصول استاندارد طراحی می شوند. این کارتن ها علاوه بر اینکه می توانند از محصولات در حین حمل و نقل محافظت کنند، باید با قوانین و مقررات صادراتی کشورهای مقصد مطابقت داشته باشند.

اینها انواعی از جعبه های بسته بندی هستند و انواع دیگری نیز وجود دارند. به طور کلی در انتخاب نوع محفظه بسته بندی شیک باید به نوع و کمیت کالا، نیازهای بسته بندی و شرایط حمل و نقل توجه شود.

روش انتخاب کارتن بسته بندی استاندارد

برای اینکه بتوانیم یک جعبه استاندارد برای محصول، کالا یا تجهیزات خود انتخاب کنیم، باید چند نکته را بدانیم. دانستن این نکات یا مراحل به ما در انتخاب این جعبه کمک زیادی می کند. برای انتخاب جعبه های بسته بندی شیک و استاندارد، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

نیازهای بسته بندی را تعیین کنید

ابتدا نیازهای خود را تعریف کنید. این شامل نوع کالایی است که قصد بسته بندی آن را دارید، وزن و حجم محموله، آسیب پذیری، نیاز به محافظت در برابر رطوبت و سایر عوامل مهم.

انتخاب نوع کارتن با توجه به نیاز

نوع جعبه مناسب را با توجه به نیازهای بسته بندی خود انتخاب کنید. از جمله انواع کارتن دوبل برای اقلام سنگین و شکننده، کارتن های تاشو برای اقلام خرده فروشی و کارتن های ضد آب برای کالاهایی که نیاز به رطوبت و آب مستقیم دارند.

استانداردهای مورد نیاز

مطمئن شوید که کارتن انتخابی شما با استانداردها و مقررات مربوطه سازگار است. به عنوان مثال، اگر کالا صادر می کنید، از جعبه صادرات ویژه استفاده کنید.

کیفیت کارتن

بررسی کنید که جعبه انتخاب شده دارای کیفیت بالا، مقاومت مناسب و توانایی محافظت از محتویات داخل در برابر آسیب باشد. به عنوان مثال، هنگامی که در یک دستگاه بسته بندی قرار می گیرد، ممکن است یک جعبه نامناسب به درستی بسته بندی نشود.

هزینه های بسته بندی

قیمت جعبه مقوایی باید متناسب با بودجه شما باشد. مخصوصا در تیراژ بالا با این حال، به خاطر داشته باشید که جعبه های با کیفیت بالاتر ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند، اما در ازای آن محافظت بهتری ارائه می دهند.

تحقیق و مقایسه

قبل از سفارش تحقیقات خود را انجام دهید و محصولات مختلف را مقایسه کنید. نظرات مشتریان قبلی، نمونه‌ها، توصیه‌های فنی و اطلاعات فنی مرتبط می‌تواند به انتخاب درست کمک کند.

همکاری با سازنده

در صورت لزوم، با سازنده جعبه بسته بندی شیک تماس بگیرید و آنها را از نیازهای خود مطلع کنید. آنها می توانند شما را راهنمایی کنند و نمونه هایی را برای اطمینان از کیفیت و سازگاری با نیازهای شما ارائه دهند.

با انجام این مراحل و توجه به نیازها و استانداردها، می توانید یک محفظه بسته بندی استاندارد و مناسب برای بسته بندی محصول خود انتخاب کنید.

ویژگی های یک کارتن بسته بندی شیک

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که کارتن های بسته بندی شیک و استاندارد چه ویژگی هایی دارند؟ در این بخش ویژگی های یک جعبه شیک را شرح می دهیم.

ظاهر زیبا: بسته بندی شیک جعبه باید ظاهری زیبا و جذاب داشته باشد. ممکن است از طرح های جذاب، رنگ های معنوی و جزئیات دست ساز استفاده کند.

مواد با کیفیت بالا: از مواد باکیفیت و مقاوم استفاده کنید که توانایی حفظ شکل و محافظت از محتویات بسته را در برابر آسیب داشته باشند. می توان آن را از مواد محکم و مقاوم مانند مقوای دوتایی یا مقوای ضخیم ساخت.

تزیینات و جزئیات: برای شیک‌تر جلوه دادن محفظه بسته‌بندی، می‌توان از آرم‌ها، جعبه‌های برجسته، درخشان، جعبه‌های فانتزی و سایر جزئیات تزئینی استفاده کرد.

سازگاری با محصول: جعبه های بسته بندی شیک باید با نوع و ویژگی های محصول در حال بسته بندی سازگاری داشته باشد. به عنوان مثال از نظر بسته بندی باید از یک کالای لوکس و گران قیمت مانند جواهرات، رنگ های تیره، بافت های منحصر به فرد و جعبه های خاص استفاده شود.

کیفیت چاپ روی بسته بندی: کیفیت چاپ روی جعبه بسته بندی بسیار مهم است. رنگ ها و جزئیات باید با دقت و شفافیت بالا چاپ شوند تا ظاهری حرفه ای و شیک ایجاد کنند.

ارتباط با برند: جعبه های بسته بندی شیک باید بتوانند ارتباط قوی با برند و محصول ایجاد کنند. این می تواند به طور موثر مارک ها، آرم ها، شعارها و اطلاعات مهم مربوط به محصولات و مارک ها را نشان دهد.

بدون شک، کارتن های بسته بندی شیک باید محصول را بهبود بخشند و با جذابیت خود، تجربه خرید را برای مشتریان بهبود بخشند.

بازدید : 12
سه شنبه 7 فروردين 1403 زمان : 17:22

با توسعه تنوع صنایع و محصولات در دنیای امروز، بسته بندی جزء بسیار مهمی از فرآیند تولید و بازاریابی محصولات محسوب می شود، اما بسته بندی همیشه فقط برای ایمنی است؟ و آیا حمل و نقل محصولات آسان است؟ آیا می توانید از بسته بندی به عنوان یک هنر خلاقانه و فانتزی استفاده کنید؟ ایده بسته بندی خلاقانه و فانتزی طراحی جدیدی در دنیای تولید و بازاریابی است که به وسیله آن محصول با حسی خاص و جذاب به مصرف کننده ارائه می شود. در این راستا بسته بندی خلاقانه به عنوان یک ابزار بازاریابی منحصربفرد و جذاب، این پتانسیل را دارد که محصول را از سایر رقبا متمایز کند و ظاهری مثبت و خاص در ذهن مصرف کنندگان ایجاد کند. در ادامه مقاله ایده بسته بندی خلاقانه و بسته بندی فانتزی به طور کامل توضیح داده شده است.

برای استعلام قیمت دستگاه تسمه کش بادی از صنایع بسته بندی دناپک، روی لینک کلیک کنید.

منظور از بسته بندی خلاقانه چیست

بسته بندی به معنای فعالیت و فرآیند احاطه و حمایت از محصولات با پوشش ها و مواد مختلف برای حفظ کیفیت و ایمنی آنها در حین حمل و نقل، ذخیره سازی و توزیع است. این فعالیت با مواد مختلفی مانند جعبه، کیسه، بطری، پاکت و ... انجام می شود. بسته بندی در واقع نقش مهمی در زنجیره تولید و عرضه محصولات دارد. بسته بندی علاوه بر محافظت از کالاها، یک ابزار بازاریابی و ارتباطی نیز می باشد. طرح های جذاب و مواد با کیفیت در بسته بندی می تواند به ایجاد شناخت برند، جلب توجه مصرف کننده و افزایش ارزش درک شده محصول کمک کند.

هدف از بسته بندی کردن محصولات

بسته بندی محصولات ممکن است به دلایل مختلفی انجام گیرد که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

محافظت کردن از محصول

معمولاً محصول به محافظت در برابر عوامل خارجی مانند ضربه، رطوبت، گرد و غبار، نور UV و تغییرات دما نیاز دارد. بسته بندی به عنوان یک لایه محافظ در برابر این عوامل عمل می کند.

جابجایی راحتر

بسته بندی باید برای حمل آسان و ایمن محصول آماده شود. این شامل کاهش خطر خرابی محصول، آسیب یا از دست دادن ارزش در طول مسیر حمل و نقل است.

برچسب گذاری

بسته بندی باید حاوی اطلاعات مهمی در مورد محصول بسته بندی شده باشد. این موارد شامل روش‌های استفاده، مواد تشکیل دهنده، تاریخ انقضا، و هشدارهای ایمنی است.

بازاریابی و تبلیغات

طراحی خلاقانه و جذاب بسته بندی می تواند نقش مهمی در جلب توجه مصرف کنندگان و ترغیب آنها به خرید داشته باشد. این توجه می تواند به تعریف برند و ایجاد ارتباط عاطفی با مشتریان کمک کند.

استانداردهای ایمنی

بسته بندی باید با استانداردهای ایمنی مطابقت داشته باشد تا از هرگونه خطر احتمالی برای مصرف کنندگان جلوگیری شود. همچنین، نگرش دوستانه نسبت به محیط زیست می تواند یک هدف مهم باشد.

اقتصادی بودن

بسته بندی باید مقرون به صرفه باشد و هزینه های اضافی را کاهش دهد، اما در عین حال کیفیت و عملکرد محصول را تضمین کند.

جلب توجه مشتری

بسته بندی می تواند تجربه مشتری را بهبود بخشد. طراحی جذاب و مناسب می تواند یک رابطه مثبت و قوی بین مصرف کنندگان و برندها ایجاد کند.

ویژگی های بسته بندی فانتزی

بسته بندی خلاقانه و فانتزی رویکرد جدیدی در بسته بندی است که توجه مصرف کننده را از طریق طراحی خلاقانه افزایش می دهد و تجربه خرید را به یک سفر هنری تبدیل می کند. این نوع بسته بندی نه تنها محصول را حفظ و پشتیبانی می کند، بلکه با افزودن لایه ای هنرمندانه و جذاب به محصول، ارتباط عاطفی بین مصرف کننده و برند را تقویت می کند. بسته بندی خاص و خلاقانه دارای ویژگی های متفاوتی است که در این قسمت از مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

  1. طراحی هنری: در این نوع بسته بندی از طراحی هنرمندانه و خلاقانه استفاده می شود تا تجربه زیبایی را به مشتریان ارائه دهد. از عناصر هنری مانند نقاشی، نقش و طرح های فانتزی برای جلب توجه استفاده می شود.
  2. استفاده از رنگ: استفاده از رنگ به بسته بندی حیات و انرژی می بخشد. انتخاب رنگ های جذاب و هماهنگ می تواند تاثیر زیادی در جلب توجه خریداران داشته باشد.
  3. الهام از دنیای فانتزی: برخی از بسته بندی های خلاقانه و فانتزی از جهان های فانتزی، افسانه ها یا شخصیت های فانتزی الهام گرفته شده است. این الهام می تواند بعد جدیدی به محصول اضافه کند.
  4. گفتن داستان‌های واقعی یا تخیلی درباره محصول: استفاده از داستان‌های فانتزی یا واقعی در بسته‌بندی راهی جذاب و خلاقانه برای افزایش تجربه مصرف‌کننده و ایجاد ارتباط عاطفی با برند است. مهرهای بین المللی با استفاده از یک تمبر به عنوان نمونه برند محبوب «ریو کافی»، داستانی جذاب را به مشتریان خود معرفی می کند. این داستان مسیر این برند از دانه های قهوه با کیفیت از سراسر جهان را نشان می دهد.

بازدید : 1
يکشنبه 3 دی 1402 زمان : 15:23

بسته‌بندی‌ باهوش گوشت یکی از دل‌واپسی هایی همیشگی تولید کنندگان و حتی خریداران ماده‌ها غذایی و بخصوص گوشت است. مبحث حفظ کوتاه‌ مدت‌ و طولانی مدت‌ ماده‌ها غذایی شده که جواب مهم به این موضوع‌ از روش بسته‌بندی‌ درست خواهد شد . مواد‌ غذایی به صورت‌ همگان ، و گوشت و دیگر ماده‌ها پروتئینی به صورت‌ ویژه ، نیاز‌ به دقت خاص در ساختن ، تولید ، بسته‌بندی‌ ، انبارش و ارائه به مصرف‌ کنندۀ نهایی دارند . گوشت در میان تمام مواد‌ غذایی از زیادترین حساسیت‌ و ویژگی برای‌ انتقال‌ عوامل فساد و آلودگی از اطراف محیط به داخل‌ بدن‌ بشر برخوردار‌ می باشد. به همین علت بخش‌ عمده ای از نوآفرینی و فناوری های صورت‌ گرفته در زمینۀ بسته‌بندی‌ مواد‌ غذایی ، اکناف فراورده های گوشتی صورت‌ پذیرفته‌ است‌ که یک حرفه رقابتی با رقابت‌ زیاد فشرده است بسته‌بندی‌ هوشمند فراورده های گوشتی ، به افزایش‌ زمان هنگام ماندگاری و ارتقاء کیفی محصول‌ منجر‌ می‌شود و از آن در برابر آسیب‌های شیمیایی، بیولوژیکی و فیزیکی که ممکن است هنگام جا به جایی و نوع نگهداری به وجود آیند، جلوگیری کند

برای خرید تسمه بسته بندی و دستگاه تسمه کش بادی روی لینک بزنید.

بسته بندی هوشمند گوشت

به صورت کلی‌ بسته‌بندی‌ هوشمند‌ گوشت به بسته‌ بندی هایی گفته‌ می شود که در آنها ، حسگرهایی استفاده شده که برای‌ آشنایی ، مکان یابی ، وضعیت نگهداری‌ (از جمله توالی‌ انجماد/ذوب) یا ورود مواد‌ نامناسب اطلاع رسانی کند . این حسگر های هوشمند‌ می توانند روی وضعیت کیفی و خاصیت فیزیکی و غیرطبیعی شیمیایی تولید را فاش‌ کنند . این حسگرها به منظور انواع‌ متفاوت گوشت متمایز می باشند ، حسگرهای گوشت بلدرچین‌ با مرغ‌ و گوشت فرق های اساسی بر اصل گونه گوشت دارند .

دلایل اصلی فساد گوشت

بیش از هر عامل دیگری در بسته بندی هوشمند گوشت، شناسایی عوامل اصلی فساد گوشت است. به طور کلی گوشت تازه و با کیفیت از نظر بافت، رنگ، طعم، ظاهر و ... کاملاً متفاوت و قابل شناسایی است. به طور کلی، گوشتی که چرخه بسته بندی و نگهداری استاندارد را طی نمی کند، از نظر رنگ، ظاهر و طعم تغییر می کند. زیرا واکنش های تجزیه و اکسیداسیون در بافت آن باعث تغییرات نامطلوب در خواص فیزیکی و شیمیایی گوشت خواهد شد.

مزایای بسته بندی هوشمند مواد غذایی

  • حفظ یکپارچگی محصول برای جلوگیری از تخریب بافت و ساختارافزایش مصرف فرآورده های گوشتی
  • حفظ مشخصات کیفی محصول از جمله ظاهر، بافت هنگام مصرف
  • مشتری را از تاریخچه و شرایط محصول از تولید تا مصرف آگاه کنید
  • اصالت کالا را حفظ کنید و ثابت کنید که تقلبی نیست.

تسهیل در باز شدن درب محصول و ارائه نشان مهر مراجع ذیصلاح

شاخص های کلیدی برای بسته بندی هوشمند گوشت

در هوشمندسازی بسته بندی گوشت از شناسه ها یا نشانگرهایی استفاده می شود که هر کدام با شاخص خاصی از محصول برنامه ریزی شده اند. این شاخص ها عبارتند از:

• زمان سنجی

با افزایش زمان نگهداری محصول در بسته بندی، محصول از وضعیت و کیفیت عالی خود فاصله زیادی دارد. آشکارسازهای زمان مصرف کننده را از تغییرات کیفیت گوشت در طول زمان، از طریق تغییر رنگ یا هر عنصر بصری دیگر آگاه می کنند.

• درجه حرارت

افت دما در زمان نگهداری و نگهداری محصولات و حتی در فروشگاه یکی دیگر از شاخص های مهم برای ارزیابی کیفیت گوشت است. دتکتورهای دما همیشه مصرف کننده را از کیفیت گوشت مطلع می کنند که ممکن است به دلیل نوسانات دما بدتر شود. به عنوان مثال حذف رنگ در نشانگر زمان و دما در یک زمان خاص می تواند نشان دهنده فاصله گوشت از حالت سالم باشد.

• شاخص تازگی

نشانگر تازگی دستگاهی است که برای گزارش مستقیم کیفیت گوشت یا از دست دادن ارزش غذایی آن استفاده می شود. این دستگاه کلیه تغییرات متابولیک شامل اسیدهای آلی، گلوکز، اتانول، ATP (آدنوزین تری فسفات) و آمین های بیوژنتیک را در طول نگهداری گوشت ثبت و گزارش می کند.

• شاخص های یکپارچه سازی

از نشانگرهای یکپارچگی برای بررسی ترکیبات گازی ناشی از فساد مواد غذایی در داخل بسته استفاده می شود. این ترکیبات گاهی اوقات می توانند بسیار سمی باشند و خطرات زیادی برای زندگی مصرف کننده ایجاد کنند.

• اندیکاسیون های غیر تهاجمی

نشانگرهای غیر تهاجمی بخشی از بهینه سازی اتمسفر هستند که برای تشخیص هرگونه نشتی در ظرف و تبادل جو در داخل و خارج از آن استفاده می شود. شاخص های کشنده اغلب برای حفظ استانداردهای ایمنی و کیفیت محصولات گوشتی مهم هستند..

سخن پایانی

با توجه به زیاد شدن بیماری‌ها بین انسان و حیوانات می‌تواند باعث خطرات زیاد و جدی برای مصرف کننده به دنبال داشته باشد. به همین دلیل بسته بندی هوشمند گوشت از مهم‌ترین موارد برای جلوگیری از وقوع خطرات زیستی به دلیل استفاده از فراورده‌هایی می‌باشد که به هر علت در خارج از چارچوب استاندارد و الزامات تعریف شده برای آنها نگهداری شده‌اند.

بازدید : 1
دوشنبه 13 آذر 1402 زمان : 13:30

دستگاه بسته بندی پودری یکی از انواع دستگاه های بسته بندی است که می تواند انواع محصولات پودری را بسته بندی کند. کاربرد و زمینه فعالیت این دستگاه در تولید بسته بندی پودری یا بسته بندی گرانول کوچک می باشد. در بسیاری از مشاغل فعال استفاده می شود.

بسته بندی پودر چیست

بسته بندی پودری در واقع روشی است که در آن مواد و محصولات پودری توسط ماشین آلات و دستگاه های تخصصی بسته بندی و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. امروزه استفاده از این سبک تولید رو به افزایش است و بسیاری از کسب و کارها از آن استفاده می کنند.

برای استعلام قیمت دستگاه تسمه کش بادی روی لینک کلیک کنید.

بسته بندی پودر باید با دقت بالایی انجام شود و باید از ماشین هایی استفاده شود که بتوانند این فرآیند را به خوبی برای شما انجام دهند. این سبک بسته بندی به صورت توزین انجام می شود و تخصصی ترین دستگاه ها برای این کار دستگاه های بسته بندی توزین هستند. در بسته بندی پودری می توانید ادویه، نسکافه، قهوه، پودرهای پروتئینی، شیرخشک، پودرهای دارویی و انواع دیگر پودرها را در وزن و ساشه تولید کنید.

چه نوع پودرهایی را می توان با این دستگاه بسته بندی کرد؟

پودر شیر، قهوه میکس، ادویه، سماق، آویشن، قهوه، پودر کاکائو، پودر فلفل، نمک، نشاسته، پودرهای دارویی، زردچوبه، پودر شیر، تخم مرغ شربتی، خوراک ماهی، پودرهای گیاهی، مواد شیمیایی، پودر ژله، شکر و پودر قند فقط برخی از موادی است که می توانید در بسته بندی پودری درست کنید.

در واقع بهتر است این موضوع به این صورت بیان شود که بتوانید انواع مواد پودری را از طریق دستگاه بسته بندی مواد پودری تولید و در بازار عرضه کنید. اگر می خواهید بسته بندی خود را در اندازه های کوچکتر انجام دهید، می توانید از دستگاه بسته بندی ساشه پودر استفاده کنید.

عملکرد دستگاه بسته بندی پودر

قبل از خرید دستگاه بسته بندی پودری، بهتر است با نحوه کار آن آشنا شوید. این دستگاه بسته بندی اتوماتیک بوده و انواع مواد پودری مانند آرد، نشاسته و ... ادویه جات مانند: زردچوبه، فلفل، دارچین و ... و همچنین پودرهای دارویی و شیمیایی را در سلفون با بالاترین کیفیت و نزدیک به صفر بسته بندی می کند. درصد خطا می سازد شکل به سلیقه مصرف کننده بستگی دارد.

برای خرید دستگاه تسمه کش فلزی دستی و بست فلزی بسته بندی روی لینک ها بزنید.

انواع دستگاه های بسته بندی پودری صنعتی و خانگی

  • دستگاه پرکن
  • دستگاه بسته بندی پودر ساشه
  • دستگاه بسته بندی سلفون

دستگاه بسته بندی مواد پودری در سلفون، قوطی، پلاستیک، نایلون و ... شامل مدل های مختلفی می باشد. روش های بسته بندی پودر در منزل و همچنین دستگاه های تمام اتوماتیک پودر پرکن صنعتی و کارخانه ای از نظر قیمت و امکانات متفاوت است. به عنوان مثال، دستگاه بسته بندی پودری نیمه اتوماتیک و دستی خانگی ارزان تر از دستگاه بسته بندی پودری تمام اتوماتیک صنعتی است.

ماشین پرکن پودر

این دستگاه بسته بندی پودری دارای انواع مدل های خانگی و صنعتی می باشد. این دستگاه بیشتر به دستگاه پرکن ادویه و دستگاه بسته بندی ادویه معروف است. مدل های نیمه اتوماتیک این دستگاه نیاز به فشار دادن پدال توسط اپراتور و قرار دادن ظروف و قوطی ها در زیر دستگاه دارند. اما در مدل های تمام اتوماتیک پرکردن و قرار دادن قوطی ها به صورت خودکار توسط دستگاه انجام می شود.

دستگاه بسته بندی پودر ساشه

این دستگاه یکی از دستگاه های پرکن اتوماتیک است که به صورت خانگی و صنعتی برای تولید بسته های پودری تکی استفاده می شود. نام اصلی آن دستگاه ساشه پودر است. نوع دیگری که برای بسته بندی پودر استفاده می شود دستگاه ساشه مدادی است که برای بسته بندی برخی محصولات پودری استفاده می شود.

دستگاه بسته بندی پودر سلفون

با دستگاه بسته بندی سلفون می توانید انواع مواد پودری (آرد، پودر شربت، کاپوچینو، قهوه، ادویه، پودر مواد غذایی، پودرهای دارویی و شیمیایی و ...) را در سلفون بسته بندی کنید. این دستگاه قابلیت تولید انواع بسته بندی سلفون پودری مانند بسته بندی نسکافه، بسته بندی پودر ژله، بسته بندی پودر ماشین لباسشویی و ... را دارد.

معرفی قطعات مختلف دستگاه بسته بندی پودر

دستگاه بسته بندی پودر با محصولی بسیار ظریف به وسیله ماردون از داخل مخزن اصلی که خود مسیر دائمی برای نگهداری مواد پودری دارد، مواد را به داخل لوله ماردون این دستگاه هدایت می کند تا لود شده. داخل سلفون و بسته بندی سلفون را خالی کنید.

  • عملکرد دستگاه به صورت تعداد دور مارپیچ است و به این ترتیب وزن مورد نظر هر بسته را به دست می آورد.
  • سیستم PLC و پنل HMI تابلو برق دستگاه فوق از نظر ایمنی، کنترل و اپراتور مناسب برای مصرف کنندگان عمومی طراحی شده است که در نوع خود بی نظیر است.
  • دارای برنامه و سیستم عیب یابی خودکار هوشمند با منوی فارسی.
  • تمام قطعات در ارتباط مستقیم با محصول از جنس استنلس استیل 304 یا 18.8 بوده و توسط Health تایید شده است.
  • بدنه و شاسی دستگاه الکترواستاتیک، ضد ضربه و ضد خش است.
  • جنس آهن مورد استفاده در دستگاه از نوع فولاد مبارک است.
  • صفحه نمایش لمسی تابلو برق با منوی فارسی برای راحتی اپراتور موجود است.
  • بسته بندی در همه دستگاه های بسته بندی مانند دستگاه بسته بندی خشکبار، دستگاه بسته بندی حبوبات و دستگاه بسته بندی شکر یکسان است. تفاوت این بسته ها در وزن محصول و سیستم بارگیری است.

بازدید : 29
دوشنبه 29 آبان 1402 زمان : 15:39

بسته بندی اولیه محصول بسیار مهم است. زیرا حفاظت از محصول را تضمین می کند و همچنین تاثیر زیادی در تصمیم گیری مشتری برای خرید دارد.

اهمیت بسته بندی محصول

بسته بندی محصولاتی را که قرار است توزیع و فروخته شوند تضمین و محافظت می کند. بسته بندی باعث ایجاد امنیت برای محصول می شود و آن را در برابر هر گونه آسیب محافظت می کند و اگر زیبا، با کیفیت و اصولی باشد تاثیر زیادی در تصمیم گیری مشتری برای خرید دارد. استفاده از تسمه بسته بندی کارتن باعث می شود که مرتب تر بتوانید بسته بندی انجام دهید و در دید مشتری جذابتر به چشم آیید.

حساسیت برخی از محصولات زیاد است و نمی توان به راحتی از آن گذشت. بنابراین انتخاب روش بسته بندی بستگی زیادی به محصول دارد. به عنوان مثال، برای بسته بندی محصولاتی که احتمال شکستن آنها وجود دارد، باید از بالشتک، عایق و سایر موارد در داخل بسته بندی استفاده شود تا از ورود ضربه به محصول جلوگیری شود.

انواع روش های بسته بندی محصول

تغییرات زیادی در روش های بسته بندی وجود دارد. انتخاب بسته بندی مناسب برای محصول ما بستگی به وزن، ارزش محصول، نوع محصول و موارد دیگری دارد که در زیر بررسی خواهیم کرد.

لینک مفید: استرچ پالت چیست

بسته بندی مقوایی

بسته بندی مقوایی یکی از قدیمی ترین روش ها برای بسته بندی محصولات است. جعبه های مقوایی به دلیل ضخامت و جنس مستحکم بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و روشی مطمئن محسوب می شوند. قابلیت بازیافت جعبه‌های مقوایی و تحمل وزن بالای آن‌ها، بسته‌بندی مقوایی را به گزینه‌ای مناسب برای محصولات تبدیل می‌کند.

در انتخاب جعبه مقوایی به سایز محصول توجه کنید. جعبه های بزرگ باعث حرکت محصول در داخل جعبه می شوند. در بسته بندی مقوایی، به راحتی می توان آرم یا اطلاعات محصول را روی بسته بندی درج کرد.

بسته بندی پلاستیکی

در بسته بندی های پلاستیکی معمولا از عایق هایی مانند پلی پروپیلن، پلی کلراید، پلی اتیلن و ... استفاده می شود. نوع پلاستیک استفاده شده برای محصول بسته به نوع محصول متفاوت است و از مواد ضد انقباض و ضد حریق استفاده می شود.

پلاستیک ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند: ترموپلاستیک ها و ترموست ها. بسته بندی روغن، نوشابه، شامپو و غیره از نوع ترموپلاستیک بوده و با حرارت شکل می گیرد.ترموست ها نسبت به ترموپلاستیک ها مقاوم تر و کیفیت بهتری دارند. هنگامی که ترموست ها توسط گرما شکل می گیرند، دیگر تحت تأثیر گرما تغییر شکل نمی دهند. مگر اینکه در معرض گرمای زیادی قرار بگیرند که آنها را بسوزاند.علاوه بر این ترموست ها، به دلیل بی بو بودن، به طور گسترده برای بسته بندی های پزشکی و بهداشتی استفاده می شود.

پاکت بسته بندی

استفاده از پاکت نامه یکی دیگر از روش های بسته بندی محصول است. این نوع بسته بندی برای محصولاتی است که گاهی سبک، شیک و غیر شکننده هستند. پاکت نامه ها باید بادوام بوده و حمل آن آسان باشد.

برای خرید گوشه کارتن کلیک کنید.

بسته بندی شیشه ای

از آنجایی که عینک هیچ واکنش شیمیایی با محصولی که با آن در تماس است ندارد، برای بسیاری از محصولات استفاده می شود.محصولی که در شیشه بسته بندی می شود، به دلیل قابل مشاهده بودن، به مشتری کمک می کند تا محصول را انتخاب کرده و به آن اعتماد کند.بسته بندی شیشه ای در اشکال و اشکال مختلفی عرضه می شود. تنها ویژگی منفی بسته بندی شیشه ای قیمت بالای آن و امکان ضربه زدن به آن است.

بسته بندی فلزی

این بسته بندی ها از فلزات مختلفی مانند روی، قلع، آهن و ... ساخته شده اند و در برابر حرارت، رطوبت، آلودگی، ضربه و ... مقاومت بالایی دارند.احتمال آسیب دیدن محصول در بسته بندی فلزی بسیار کم است. اما اگر بسته بندی فلزی آسیب ببیند، خواص و ویتامین های محصول از بین می رود.

بسته بندی پارچه

برخی کالاها هستند که بهتر است با پارچه بسته بندی شوند. بسته بندی پارچه ای سفارشی اغلب برای محافظت از قطعات خودرو استفاده می شود.

انواع بسته بندی نایلونی

از مهم ترین انواع بسته بندی نایلونی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • روکش حباب دار نایلونی
  • نایلون بسته بندی خیار
  • نایلون بسته بندی شرینگ
  • بسته بندی نایلونی بند پالت کشدار
  • ماسک بسته بندی

نایلون حبابدار

نایلون های حباب دار برای محافظت از محصولات حساس به آسیب و شکستگی استفاده می شوند. نایلون حبابدار باید برای بسته بندی محصولات شکستنی و ارزشمند استفاده شود.

نایلون بسته بندی خیار

نایلون های بسته بندی خیار نایلون های بزرگی هستند که بدون دسته و با ضخامت بالا هستند و اغلب برای بسته بندی میوه ها و سبزیجات در میوه فروشی ها و بازارهای میوه استفاده می شوند.امروزه بسته بندی خیار به یکی از پرمصرف ترین نایلون ها در بازار تبدیل شده است.

شیرینگ بسته بندی نایلونی

پرکاربردترین بسته بندی پلاستیکی بسته بندی Shiring است که در صنعت بسته بندی کاربرد فراوانی دارد. ورقه نایلونی برای بسته بندی نوشابه ها در جعبه های 6 و 12 تایی در کنار یکدیگر استفاده می شود.

نایلون های شفاف در صورت قرار گرفتن در معرض گرما حالت اولیه خود را از دست می دهند. اما در مدت زمان کوتاهی دوباره سفت می شوند و برای بسته بندی محصولات استفاده می شوند. امکان چاپ روی این گروه از نایلون ها وجود دارد.

بند پالت کششی نایلونی

انواع دیگر بسته بندی پلاستیکی تسمه های پالت یا نایلون کششی هستند که برای بسته بندی محصولات در اندازه های بزرگ استفاده می شود.مثلاً مبل ها در این نوع بسته بندی پوشانده می شوند و به دست مشتری می رسند. یکی از ویژگی های مثبت این نایلون ها جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل نایلون است.

بازدید : 2
شنبه 20 آبان 1402 زمان : 16:54

امروزه، بسته بندی بیش از هر چیز دیگری در کمپین های تبلیغاتی فروش محصول اهمیت پیدا کرده است و همانطور که به نظر می رسد به این زودی ها حذف نخواهد شد. بسته بندی تاثیر خاص خود را در فروش محصولات مختلف دارد، اما وقتی صحبت از بسته بندی مواد غذایی می شود، طراحی ساختار و طراحی گرافیکی بسته بندی مواد غذایی یک ضرورت قطعی است. استفاده از دستگاه های بسته بندی ، استرچ پالت بسته بندی ، گوشه کارتن ، دستگاه تسمه کش بادی و ... بسیار تاثیرگذار خواهد بود و اگر مجموعه بزرگی دارید پیشنهاد می کنیم حنما از این وسایل برای امور بسته بندی استفاده کنید.

فراتر از طراحی بسته بندی مواد غذایی، برندسازی مواد غذایی همیشه با سایر زمینه ها متفاوت بوده است. در زمینه غذا تمرکز و رقابت بر روی تحریک نیازهای طبیعی است. طراحی گرافیکی روی بسته بندی مواد غذایی می تواند به راحتی میل به غذا خوردن را حتی از فاصله دور در قفسه فروشگاه در مخاطب برانگیزد یا او را به هیچ وجه تمایلی به غذا خوردن نداشته باشد. برای اینکه مطمئن شوید بسته بندی شما از نوع اول است، ادامه این مقاله را بخوانید تا شما را با 5 اصل و نکته ضروری طراحی بسته بندی مواد غذایی آشنا کنیم. اما قبل از آن لازم است کمی بیشتر در مورد اهمیت طراحی بسته بندی مواد غذایی توضیح دهیم.

چرا بسته بندی مواد غذایی بسیار مهم است؟

بسته بندی مواد غذایی چندین هدف اصلی را انجام می دهد. از محافظت فیزیکی محصول گرفته تا جلوگیری از آسیب یا انقضای محصول تا استفاده از آن به عنوان ابزاری موثر در بازاریابی و فروش محصول.

اگر بسته بندی از این اهداف منحرف شود، محصول نهایی نه تنها در جذب مشتریان جدید شکست خواهد خورد، بلکه حتی ممکن است در طول زمان مشتریان فعلی را از دست بدهد.طراحی بسته بندی جدای از نگهداری و حفاظت از محصول، هویت محصول و اولین چیزی است که مشتری به آن می بیند. به همین دلیل است که یک بسته بندی نامناسب هرگز نمی تواند تصویر خوبی از محصول در ذهن مخاطب باقی بگذارد و او را به خرید ترغیب کند.

در ادامه به 5 اصل مهم در طراحی بسته بندی محصولات غذایی اشاره می کنیم:

محصول خود را شفاف و صادقانه بازاریابی کنید

در محصولات غذایی، مشتریان وفادار شما عمدتا خریداران اصلی شما هستند و تاثیر مستقیم و غیرمستقیم زیادی بر رشد کلی برند دارند. اما چنین مشتریانی یک شبه عاشق شما نمی شوند. برای جلب وفاداری مشتری، مواردی مانند کیفیت بالای محصول، ارائه قیمت مناسب و نام تجاری اساسی همه موثر هستند، اما همه آنها با صداقت در برند. آنها معنا و مفهوم دارند.

به عنوان مثال، وقتی محصولی را با قیمتی کمتر از رقبای خود ارائه می دهید، اما برای نشان دادن کیفیت و فروش بیشتر، از عکس های غیر واقعی و تکراری با کیفیت پایین در بسته بندی خود استفاده می کنید، نه تنها ارزش جدیدی ایجاد نکرده اید، بلکه شما مشتری را نیز از دست داده اید. شما اعتماد به نفس خود را از دست داده اید. به یاد داشته باشید که طراحی بسته بندی فریبنده طول عمر خریدهای مکرر را کاهش می دهد و برند شما را در ذهن مخاطب غیرقابل اعتماد جلوه می دهد. پس اگر به دنبال یک رابطه خوب و ارزشمند با مشتری خود هستید، صداقت را در اولویت کار خود قرار دهید.

در انتخاب مواد بسته بندی خود دقت کنید

طراحی بسته بندی مواد غذایی شما بسیار مهم است اما بدون مواد و مواد اولیه مناسب هرگز نمی تواند ظاهری دلپذیر و جذاب به مخاطب ارائه دهد. خوشبختانه در مورد بسته بندی محصولات غذایی، گزینه های محدودی ندارید، بلکه موضوع انتخاب ماده ای است که ظاهر محصول شما را جذاب کند، تازگی محصول غذایی را نشان دهد و از آن محافظت کند. همچنین، این نوع بسته بندی باید با بودجه شما سازگار باشد و نسبت به ارزش محصول مناسب باشد.

به عنوان مثال، معمولاً به جای جعبه های مقوایی از بسته بندی های سلفون و پلاستیک برای طراحی بسته بندی میوه های خشک استفاده می شود تا علاوه بر حفظ زیبایی، در هزینه های بسته بندی نیز صرفه جویی شود.

تأثیر رنگ در طراحی بسته بندی مواد غذایی

رنگ ها بیش از هر عنصر دیگری در طراحی بسته بندی محصولات غذایی، احساسات را القا می کنند و می توانند با بهترین یا در عین حال بدترین تم در بسته بندی ظاهر شوند و با مخاطب ارتباط برقرار کنند. مخاطب نیز در بین محصولات مختلف محصولی را انتخاب می کند که ارتباط خوبی با او داشته باشد. به عنوان فردی که قصد افزایش فروش محصول خود را دارید، باید به سه نکته اصلی در رنگ بسته بندی خود توجه کنید:

احساس محصول را نشان دهید

اگر محصول شما پسته ای است، رنگ های قرمز و سبز که بخشی از رنگ خود محصول هستند، بهتر از هر رنگ دیگری می توانند محصول را نشان دهند.

تمایز خود را نشان دهید

به یاد داشته باشید که بسته بندی که در میان سایر رقبا در قفسه فروشگاه متمایز است، برنده است. فراموش نکنید که رنگ بسته بندی علاوه بر معرفی محصول شما، ماهیت برند شما را نیز تعیین می کند. به عنوان مثال، رنگ قرمز و آبی کوکاکولا و پپسی را در نظر بگیرید. رقابت این دو برند جهانی از دید ما ایرانی ها کمتر از رقابت تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال نیست.

به مشتری فکر کنید

تمرکز شما باید روی بازار هدف و مخاطبان باشد. شناسایی جنسیت، سن، وضعیت اقتصادی و حتی نیازها و انگیزه های آنها به برندسازی و فروش شما کمک زیادی می کند. شما می توانید این اطلاعات را از طریق فرآیند تحقیقات بازار به صورت آنلاین و آفلاین به دست آورید.

شفافیت همیشه یک اولویت است

یکی از مواردی که اکثر تولیدکنندگان بسته بندی مواد غذایی در آن ضعیف هستند، وضوح و شفافیت است. برندهای مواد غذایی اغلب از تعداد زیادی عکس، متن و الگوهای مختلف استفاده می کنند تا توجه بسته بندی را از هدف و تمرکز اصلی آن منحرف کنند و بنابراین توجه مخاطب را به خود جلب نمی کنند.

بسته بندی نیز تنها 3 ثانیه طول می کشد تا توجه را به خود جلب کند. طراحی گرافیکی این بسته بندی باید در این مدت خود را به وضوح معرفی کند و علاوه بر نشان دادن ارزش محصول، اعتبار برند آن را نیز ثابت کند.

بر خلاف تصور شما، این شفافیت است که عمق طراحی بسته بندی شما را افزایش می دهد و تمرکز مخاطب را به پیام اصلی بسته بندی هدایت می کند.

دسترسی و مصرف آسان را فراموش نکنید

همه را می توان با یک بسته بندی زیبا جذب کرد و حتی آنها را به خرید یک محصول متقاعد کرد، اما آیا مخاطبان ما تجربه خرید لذت بخشی را خواهند داشت یا احساس می کنند فریب خورده اند؟ پاسخ به این سوال تا حد زیادی به کاربرد بسته بندی و سهولت دسترسی به محصول داخل آن بستگی دارد.

مخاطب زمانی تجربه منحصربهفردی را تجربه میکند که بستهبندی به تنهایی توانسته ارزش جدیدی برای او ایجاد کند. این بسته بندی دیگر نیازی به تلاش برای جذب مشتری ندارد و مشکلی برای جلب اعتماد مشتری نخواهد داشت.

بازدید : 32
دوشنبه 15 آبان 1402 زمان : 21:32

هر بسته باید بر اساس هدفی اجرا شود تا موثر باشد. اهداف بسته بندی می تواند فروش بیشتر، جذابیت و خلاقیت، راحتی و ... باشد که هر کدام تاثیر ویژه ای در تجربه کاربری دارند.

بسته بندی چیست و چه مزایایی دارد

بسته بندی یکی از راه های محافظت از محصول و همچنین ارائه محصول به مشتریان انجام می شود .بسته بندی ها با اهداف مختلفی مانند محافظت از محصول، افزایش ماندگاری محصول و ... طراحی و ساخته می شوند .اما تاثیر بسته بندی فراتر از این موارد است.

امروزه صدها هزار محصول مختلف را میبینید که قفسه های سوپرمارکت ها و مغازه ها را پر میکنند و هر کدام با بستهبندی جذاب و چشم نواز خود توجه مصرف کنندگان را به خود جلب میکنند. در واقع طراحی بسته بندی ابزار مناسبی برای بازاریابی و تبلیغات است. طراحی بسته بندی را می توان شامل ساختار، رنگ، متریال، تصویر، تایپوگرافی و سایر اطلاعات ثانویه در طراحی در نظر گرفت که در کنار هم باعث جذابیت بیشتر محصول می شود.

اطلاعات بیشتر: دستگاه تسمه کش اتوماتیک دروازه ای

هدف اصلی از طراحی بسته بندی، حفاظت، مهار، توزیع محصول، حمل و نقل، ذخیره سازی و همچنین شناسایی آسان تر و تمایز محصول در بازار است. هر محصولی که مصرف میکنید، از غذایی که میخورید تا لباس هایی که میپوشید، در جعبه ها یا کیسه ها پنهان میشود. علاوه بر جذابیت، طراحی بسته بندی محصول می تواند تجربه مشتری را نیز تعیین کند.

از جمله قوانینی که در طراحی بسته بندی محصول باید رعایت شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراح و کارفرما باید مشتری و بازار هدف را به خوبی بشناسند و نیازهای آنها را درک کنند
  • سادگی بیشتر از آنچه فکر می کنید می فروشد
  • در طراحی تصویر بسته بندی محصول، تمرکز باید روی برند باشد
  • قبل از شروع کار، باید در مورد رقبا و عملکرد آنها تحقیق کرد

بسته بندی محصول چیست؟

بسته بندی محصول یا بسته بندی جعبه یکی از رایج ترین روش های ارائه محصول است. با استفاده از بسته بندی محصول، به راحتی می توانید فروش محصولات خود را چندین برابر کنید.

در تعریف بسته بندی محصول می توان گفت که بسته بندی محصول به کمترین شکل ممکن یک لایه محافظ برای محصول است. البته ارائه بسته بندی محصول ویژگی های دیگری نیز دارد که طراح بسته بندی در حین طراحی موظف است به آن توجه کند.

اطلاعات بیشتر: بست فلزی بسته بندی

کاربردهای بسته بندی چیست؟

بسته بندی مهمترین بخش در تولید یا استفاده از هر نوع محصولی است. موارد استفاده از جعبه یا ظروف بسته بندی در سازمان ها یا افراد متفاوت است. بسته بندی برای مصارف مختلفی استفاده می شود از جمله این موارد می توان از آن برای افزایش قیمت فروش محصول، افزایش ماندگاری محصول و ... استفاده کرد.

1.یکی از مهمترین کاربردهای بسته بندی، حفاظت فیزیکی محصول است. لزوم ایجاد بسته بندی مناسب یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه ویژه داشت.

  1. محصول بدون بسته بندی مناسب، فروش کافی نخواهد داشت. دومین کارکرد بسته بندی افزایش فروش محصول است. برای فروش خوب محصول و جذب مشتری بسته بندی محصول به همراه طراحی بروشور فوری سفارش درج لوگو روی بسته بندی طراحی کارت ویزیت طراحی کاتالوگ کوچک برای داخل جعبه محصولات مانند لوازم خانگی لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره می تواند بسیار مفید باشد

مزایای بسته بندی چیست؟

از مزایای بسته بندی محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

. صرفه جویی در زمان

  • صرفه جویی در هزینه های لازم برای بازار رقابتی
  • جذب مشتری و افزایش فروش محصول
  • نشان دادن حرفه ای بودن کسب و کار
  • افزایش اعتماد و اطمینان و وفاداری مشتریان به محصولات برند

معایب استفاده از بسته بندی نامناسب

از آنجایی که بسته بندی مزایایی دارد، ممکن است معایبی نیز داشته باشد. ظرفی از خورش سیاه و سبز را تصور کنید که پس از سفارش از رستوران دریافت کرده اید و پس از تحویل، می بینید که تمام محتویات ظرف به دلیل حمل و نقل از بسته بندی آن حذف شده و عملاً خورشی در ظرف نمانده است. علت این پدیده چیست؟

استفاده از ظرف نامناسب بدون درب یا با درب بزرگتر از ظرف یکی از دلایل اصلی این اتفاق است. نتیجه استفاده از این بسته بندی عدم اعتماد مشتری به رستوران و کاهش فروش و سفارش است. در چنین مواردی باید از ظرف استاندارد و مناسب استفاده شود.

اگر طراحی روی بسته بندی به درستی انجام نشود می تواند نقش بسزایی در کاهش اعتماد مخاطب و فروش داشته باشد. طراحی تصویرسازی یک پکیج باید توسط طراحان مجرب و حرفه ای انجام شود.

بازدید : 20
چهارشنبه 26 مهر 1402 زمان : 11:02

یکی از صنایع مهم کشور صنعت کارتن سازی است که موازی با صنایع مهم مثل صنعت کشاورزی و صنایع غذایی است. در زمان گذشته، به علت نبود تجهیزات و فناوری های لازم کارتن سازهای کمی در کشور وجود داشتند. اما امروزه شرکت های تولید کننده کارتن‌سازی زیادی در کشور وجود دارند و از طرف دیگر نیز مصرف کنندگان این برند استقبال زیادی از آن کرده اند.

به طور کلی، کارتن ها جز محصولات اصلی صنعتی عستند. امروزه، بسیاری از تولید گنندگان از کارتن به عنوان یک بسته بندی شیک و مقاوم برای محصولات خود استفاده می‌کنند. اکثر کارتن‌ها از سه لایه کاغذ ساخته میشوند که دو لایه رویی و زیری آن کاغذ لاینر یا صاف می باشد و از کاغذ کنگره دار یا فلوتینگ برای لایه های میانی کارتن ها استفاده می شود

برای استعلام قیمت دستگاه تسمه کش نیمه اتوماتیک کلیک کنید

مراحل تولید کارتن بسته بندی

برند نخستین چیزی است که از مراحل کارتن سازی توجه مشتری را جلب می آورد که نقش قابل توجهی در فروش یک برند دارد. برای مثال محصولی که کیفیت عالی اما بسته بندی نامناسبی دارد، نسبت به محصولی که کیفیت نامطلوب اما بسته بنید مناسبی دارد بیشتر فروش داشته باشد. به همین علت است که امروزه بسیاری از تولید کنندگان برای ارائه محصولات خودشان ترجیح می دهند که از کارتن استفاده کنند. اما این بسته بندی علاوه بر افزایش فروش باعث حفظ برند نیز می شود. در ادامه با مراحل کارتن سازی آشنا می شویم.

  1. مرحله یک در نخستین مرحله در تولید کارتن، باید اهتمام داشته باشیم که نیاز مشتری و عملکرد های مورد چشم‌براهی از بسته بندی چیست، زیرا که این عملکرد بسته بندی است که گونه و کیفیت کارتن را تعیین می نماید. منظور ما از عملکرد بسته بندی در حقیقت عملکرد تکنیکی و حفاظتی، عملکرد اقتصادی یا مقرون به صرفه بودن، عملکرد اطلاع رسانی بسته بندی و عملکرد تبلیغاتی آن است. بنابراین این حائز اهمیت است که گذشته از طراحی و تولید کارتن نسبت به نیاز مشتری خود بیشتر بدانید و بعد از تایید نهایی کار طراحی روی بسته را آغاز کنید.
  2. مرحله دو در تولید کارتن بعد از عبور از مرحله اول تولید کارتن، جزییات لازم به عنوان برنامه تولید برند بسته بندی به واحد تولید ورق کارتن بسته بندی عرضه می گردد تا این واحد ورق و مقوای مورد نیاز را تولید نماید.

در برخی از واحدهای تولیدی از ضایعات کاغذ و در برخی دیگر از پالپ چوب استفاده می گردد تا خمیر کاغذ لازم ساخته شود. از این خمیر برای تهیه کاغذ بسته بندی استفاده می گردد و سپس سایزهای مورد نیاز روی انها انجام می گردد و در ادامه کار گنگره دار کردن و چسباندن کاغذ صورت می گیرد و سپس از کارخانه کاغذ سازی به واحد تولید ورق و مقوای کارتن انتقال داده می شود.

بعد از اینکه، ورق و مقوای کارتن از واحد تولید ورق کارتن تحویل گرفته شد با اهتمام به گونه کارتن سفارش داده شده دستگاه در ارتباط مشخص می گردد تا در نهایت مراحل تهیه کارتن صورت بگیرد. این فرآیند می تواند در یک خط تولید پیوسته و یا به وسیله دستگاه مجزا انجام شود. این فرآیند معمولا با فرآیند چاپ آغاز می شود. همچنین در صورت امکان و تمایل مشتری، می توان از دستگاه لمینت به جای چاپ مستقیم بر روی کارتن استفاده نمود.

در نهایت، فرآیند چاپ و خط، برش دادن، دایکات کردن، کناره چسبانی و تا کردن ورق کارتن برای ساخت کارتن صورت خواهد گرفت.

  1. در آخر با اماده شدن محصول، برند سفارشی به آدرس خریدار بارگیری و فرستادن می گردد.

چه دستگاه هایی برای تولید کارتن مورد نیاز است؟

انواع دستگاه تولید کارتن عبارتند از دستگاه خط کش برش، دستگاه چاپ یا چاپ فلکسو تک رنگ یا چند رنگ ، دستگاه کارتن دایکاتی، دستگاه چاک دستی، دستگاه لب چسب، دستگاه لمینت دستی و لمینت اتومات، دستگاه تسمه کش، دستگاه منگنه و دستگاه چاپ نیمه اتومات یا تمام اتومات.

برای خرید گوشه کارتن کلیک کنید.

کارتن های چاپی با کارتن لمینتی چه تفاوتی دارند؟

کارتن های چاپی یا همان کارتن های معمولی با اهتمام به محصولی که قرار است در خود جای دهند طراحی بسته بندی می شوند. مصادف با تولید این کارتن ها، دستگاه فلسکو نقشه مورد عقیده را بر روی کارتن چاپ می نماید. به خاطر داشته باشید که اگر کارتن شکل ساده ای دارد به وسیله دستگاه تولید می گردد اما اگر دارای شکل خاصی باشد باید قالب دایکاتی یا قلب روتاری تهیه گردد و توسط آنها کارتن تولید می گردد.

درمورد کارتن لمینتی، ابتدا نقشه مورد عقیده توسط دستگاه چاپ افست بر روی مقوا چاپ می گردد و در نهایت پوستر یا همان مقوای چاپ شده توسط چسب سیلیکات بر روی کارتن چسابنده می شود. بعد ز تمام شدن این مرحله بخش بعدی که فرآیند کارتن سازی شروع می شود. به طور کلی، لمینت به روش چسباندن مقوای چاپ شده بر روی کارتن گفته می شود. کیفیت و استحکام این گونه از کارتن ها از کارتن های چاپی خیلی بیشتر است.

بازدید : 13
شنبه 22 مهر 1402 زمان : 17:05

بسته بندی محصولات غذایی علاوه بر شرایط عمومی حاکم بر صنعت بسته بندی، شرایط خاص خود را دارد. صنعت بسته بندی مواد غذایی نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان رواج دارد و یکی از صنایعی است که سبک زندگی مدرن به آن نیاز زیادی دارد.

در بحث بسته بندی مواد غذایی علاوه بر اینکه محصول برای نگهداری، توزیع و بازاریابی آماده می شود، با مشکلی به نام بهداشت بسته بندی مواجه هستیم. شاید رعایت بهداشت در همه زمینه های بسته بندی، چه مواد غذایی و چه غیر مواد غذایی، عاملی باشد که باید مورد توجه قرار گیرد، اما در زمینه بسته بندی مواد غذایی اهمیت ویژه ای پیدا می کند.. بنابراین کاملاً منطقی است که بسته بندی حبوبات و مواد غذایی خشک مانند چیپس و بیسکویت پروتکل و فرآیند بهداشتی سخت تری نسبت به بسته بندی محصولات الکترونیکی یا کاغذی داشته باشد.

برای خرید دستگاه تسمه کش دستی از دناپک کلیک کنید.

بسته بندی مواد غذایی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

قبل از اینکه در مورد ویژگی های بسته بندی مواد غذایی صحبت کنیم، ابتدا باید بررسی کنیم که بسته بندی به طور کلی باید چه ویژگی هایی داشته باشد. یک بسته استاندارد باید این شرایط را داشته باشد:

امکان پذیرش چاپ روی بسته بندی

قابل استفاده در دستگاه های بسته بندی

قابلیت دوخت در حرارت روی بسته

شکل پذیری با کمک فن آوری های باد یا خلاء یا حرارتی

بسته بندی مواد غذایی علاوه بر این موارد باید دارای الزامات و شرایط ویژه دیگری به شرح زیر باشد:

شفافیت و درخشندگی سطح بسته برای رضایت و توجه مشتری

کنترل در انتقال رطوبت و بخار آب

کنترل در انتقال گازهای دیگر مانند دی اکسید کربن، اکسیژن و نیتروژن

تحمل تغییرات دما در حین نگهداری، جابجایی و فروش

عدم وجود مواد سمی در بسته بندی

بسته بندی ارزان و مقرون به صرفه

مقاومت در برابر ضربه و فشارهای خارجی

اگر کل بسته بندی نباشد، معمولا حداقل بخشی از بسته بندی مواد غذایی شفاف است و از طلق یا پلاستیک استفاده می کند. زیرا مشتریان خریدار محصولات غذایی دوست دارند داخل محصول و خود محصول را بررسی کنند و از کیفیت آن مطمئن باشند.

محصولات بیشتر: گوشه کارتن

در برخی از محصولات غذایی مانند گوشت، اگر قسمت کوچکی از محصول شفاف باشد، ممکن است نارضایتی مشتری را به دنبال داشته باشد، اما در برخی دیگر از محصولات مانند شیر، آرد، برنج یا حتی خشکبار، تنها قسمت کوچکی از محصول داخل بسته کافی است. این موضوع در مورد بسته بندی هایی مانند چیپس، بیسکویت و غذاهای خشک چندان ضروری نیست، اگرچه طرح های بسته بندی زیادی وجود دارد که شفافیت را در قطعات حفظ می کند. در بسته بندی این غذاهای خشک بیشتر مشکل جلوگیری از ورود رطوبت و بخار آب به داخل بسته بندی است.

فناوری های مورد استفاده در بسته بندی مواد غذایی

برای هر یک از نیازهایی که صنعت بسته بندی مواد غذایی نیاز دارد، یک دستگاه و ماشین آلات یا یک فناوری در نظر گرفته می شود. هر نوع غذا ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد که در نتیجه بسته بندی خاصی را می طلبد که بتواند تمام ویژگی های یک بسته بندی استاندارد را داشته باشد. این فناوری ها در زیر معرفی می شوند:

ورقه های جاذب اکسیژن برای کند کردن فرآیند اکسیداسیون چربی ها در محصولات چرب.

ورقه های غذایی عایق شده بین محصولات داخل بسته بندی برای کند کردن فرآیند انتقال رطوبت بین اجزای یک ماده غذایی در داخل بسته بندی که هر کدام فعالیت شیمیایی متفاوتی دارند.

ورق های جاذب دی اکسید کربن.

ورقه هایی که بوی نامطبوع را جذب می کنند، چه از بیرون به داخل بسته شوند و چه برعکس.

ورقه های حساس به مایکروویو که با افزایش دما و گرم شدن محیط باد می کنند و باعث گرم شدن مواد غذایی داخل بسته می شوند. از این ورق ها در مواد بسته بندی مانند سیب زمینی نیمه آماده، نان های صنعتی و نیمه صنعتی و یا ذرت نیمه آماده استفاده می شود. نشانگر فرآیند مایکروویو روی این بسته ها چاپ شده است

ورق هایی که بخار آب را از داخل به بیرون پخش می کنند.

جدای از موارد ذکر شده، معمولاً اطلاعات مهم و ضروری در مورد نحوه نگهداری محصول بر روی بسته بندی مواد غذایی چاپ می شود که شامل دمای مورد نیاز برای نگهداری محصول (مانند جای خشک و خنک یا در یخچال و یا دور از نور خورشید است). ). . گاهی هشدارهایی در مورد نگهداری نامناسب محصول روی بسته بندی چاپ می شود که نشان می دهد در صورت فشار دادن، ضربه زدن یا سوراخ شدن بسته بندی، دیگر نمی توان از محصول داخل آن استفاده کرد یا مثلاً باید آن را از بسته بندی خارج کرد.

کارخانه های بسته بندی مواد غذایی در ایران

صنعت بسته بندی در ایران بسیار پراکنده است و این مشکل ضمن ایجاد چالش برای مدیران و مسئولان این بخش، مزایایی نیز به همراه داشته است. کارخانه های بسته بندی زیادی در ایران فعالیت می کنند که می توان آنها را به بخش های زیر تقسیم کرد:

کارخانه بسته بندی کارتن یا واحد تولید

کارگاه ها یا کارخانه های چاپ بسته بندی

فروشندگان یا سازندگان ماشین آلات و دستگاه های بسته بندی

کارگاه ها و واحدهای تولیدی جعبه سازان بسته بندی

تولید کنندگان ظروف پلاستیکی

تولید کنندگان ظروف فلزی

تولید کنندگان ظروف شیشه ای

کارخانه های بسته بندی پلاستیک

با توجه به تمرکز بیشتر سرمایه داران و تولیدکنندگان ایرانی در پایتخت، حضور حداکثری آنها در این منطقه از کشور قابل پیش بینی و طبیعی به نظر می رسد..

پررونق ترین منطقه از نظر تولید بسته بندی (نه فقط بسته بندی مواد غذایی) را می توان شمال کشور دانست. از استان های خراسان شمالی گرفته تا استان های حاشیه دریای خزر و آذربایجان شمالی همگی در زمینه بسته بندی فعالیت خوبی دارند. اگرچه استان های شمالی کشور که به دلیل مجاورت با دریا از رطوبت بالایی برخوردار هستند، رشد بسیار کندی را در بسته بندی تجربه کرده اند. با وجود اینکه استان خراسان شمالی در زمینه بسته بندی فعال است و محصولات غذایی مانند زعفران و سایر محصولات

کشاورزی همواره خواهان صنعت بسته بندی در این بخش بوده است، اما از فرصت موجود برای پیشرفت و خلاقیت استفاده نکرده و روند رشد کندی دارد. فعالیت برخی از کارخانه های بسته بندی دولتی یا غیرخصوصی نیز در این محدوده جغرافیایی بی تاثیر نبوده است.

شمال غرب کشور به دلیل همجواری با کشور ترکیه و رونق مسیر صادرات از این مرز، در زمینه بسته بندی محصولات پیشرفت خوبی داشته و آینده روشنی دارد. از سوی دیگر، جنوب شرق کشور عملاً در حوزه بسته بندی فعالیتی ندارد و برنامه و استراتژی سرمایه گذاری در این بخش انجام نمی شود.

بازدید : 40
چهارشنبه 19 مهر 1402 زمان : 16:25

ماشین های لیبل زن یا لیبل های چسب تکمیل کننده خط بسته بندی هستند که اطلاعات و لیبل های آماده شده را روی محصولات مختلف نصب می کنند و مدل های متنوعی دارند و افراد می توانند بر اساس نوع نیاز و همچنین نوع محصول و لیبل مدل مناسب را انتخاب کنند.

لیبل های اتوماتیک یا لیبل های صنعتی در خط تولید و بسته بندی کاربرد دارند و می توانند هر مدل لیبل آماده شده را روی محصولات مختلف با اشکال و مواد مختلف نصب کنند.

با افزایش تولید در صنایع غذایی و تنوع بسته بندی مواد غذایی، رقابت برای جذب خریداران به محصولات افزایش یافته و تجربه ثابت کرده است که بسته بندی زیبا نقش مهمی در جلب توجه خریداران دارد. از این رو در بین ماشین آلات صنایع غذایی، برچسب صنعتی اهمیت زیادی دارد و استفاده از لیبلر مناسب و باکیفیت می تواند ظاهری زیبا به محصولات بدهد و رضایت خریداران را جلب کند.

برای استعلام قیمت دستگاه تسمه کش بادی کلیک کنید

نحوه عملکرد دستگاه لیبلینگ

دستگاه لیبلینگ بسته به مدل آن می تواند متفاوت کار کند. به طور کلی دستگاه لیبل زنی از فشار و حرارت برای نصب لیبل های مختلف استفاده می کند. فشار و حرارت دو حرکت اصلی برای نصب انواع لیبل بر روی سطوح مختلف می باشد. دستگاه لیبل زن به سطح بسته فشار و حرارت وارد می کند و لیبل را روی چسب محکم می کند.

دستگاه لیبل زن دستی

دستگاه لیبل زن دستی با استفاده از فشار اهرم ها برچسب را به صورت دستی روی محصول نصب می کند. این دستگاه لیبل زن در مدل های حرارتی و غیر حرارتی در بازار دستگاه های بسته بندی موجود می باشد. لیبل های حرارتی پیشرفته تر هستند و بهتر می توانند برچسب را روی محصول بچسبانند. لیبل های دستی معمولی فقط از فشار برای نصب استفاده می کنند.

کاربرد دستگاه لیبل زن دستی

ساده ترین کاربرد دستگاه لیبل زن صنعتی در کارهای سبک و نیمه صنعتی می باشد. در برخی موارد از دستگاه لیبل زنی دستی برای نصب برچسب ها برای کمک به حمل و نقل و جابجایی روی کارتن های محصول استفاده می شود.در صنایع غذایی به خصوص برای تولیدات کوچک و کارگاهی و یا حتی خانگی، دستگاه لیبل زن دستی به عنوان یکی از دستگاه های بسته بندی مواد غذایی کاربرد فراوانی دارد و با توجه به صرفه اقتصادی می توان از آن برای راه اندازی کسب و کار استفاده کرد. دستگاه لیبل زن دستی با استفاده از فشار اهرم ها برچسب را به صورت دستی روی محصول نصب می کند.

دستگاه لیبل زن حرارتی اتوماتیک

ماشین های لیبل زن اتوماتیک به عنوان اجزای مکمل خطوط تولید و بسته بندی شناخته می شوند. پس از بسته بندی، محصولات برای نصب برچسب ارسال می شوند. برچسب‌های حرارتی خودکار از دمنده‌ها برای ایجاد فضای گرم استفاده می‌کنند که در آن می‌توانند برچسب‌های باکیفیت روی محصولات نصب کنند.

برای استعلام قیمت دستگاه تسمه کش نیمه اتوماتیک کلیک کنید.

دستگاه لیبل زن اتوماتیک

دستگاه لیبل پشت چسب از حرارت استفاده نمی کند و تنها با استفاده از فشار، لیبل های آماده را روی محصولات نصب می کند. این مدل از دستگاه لیبل زن معمولاً نصب با کیفیتی ندارد و اکثر لیبل هایی که اهمیتی ندارند به این صورت روی محصولات نصب می شوند. لیبل های اتوماتیک یا لیبل های صنعتی در خط تولید و بسته بندی کاربرد دارند و می توانند هر مدل لیبل آماده شده را روی محصولات مختلف با اشکال و مواد مختلف نصب کنند.

کاربرد دستگاه لیبل زن اتوماتیک

استفاده از دستگاه لیبلینگ ساده و واضح است. از این دستگاه ها برای نصب انواع لیبل و نوشته روی بسته بندی محصولات استفاده می شود. لیبل های اتوماتیک یا لیبل های صنعتی در خط تولید و بسته بندی کاربرد دارند و می توانند هر مدل لیبل آماده شده را روی محصولات مختلف با اشکال و مواد مختلف نصب کنند. لیبل های اتوماتیک یا لیبل های صنعتی در خط تولید و بسته بندی کاربرد دارند و می توانند هر مدل لیبل آماده شده را روی محصولات مختلف با اشکال و مواد مختلف نصب کنند.

مزایای استفاده از دستگاه لیبل زن

استفاده از این دستگاه لیبل زنی باعث می شود که لیبل های آماده شده با کیفیت بالا بچسبند. شما نمی توانید بسیاری از برچسب ها را با دست بچسبانید و این دستگاه ها با استفاده از ویژگی های خاص خود می توانند انواع لیبل ها را بر روی انواع محصولات نصب کنند.

با استفاده از دستگاه برچسب زنی، برچسب های آسیب دیده کمتری وجود خواهد داشت. لیبل ها به صورت کامل یا برش خورده در دستگاه قرار می گیرند و لیبل کننده بدون هیچ مشکلی روی محصولات نصب می کند. در این شرایط امکان آسیب و گم شدن تعداد زیادی لیبل وجود نخواهد داشت.

دستگاه های لیبل زنی اتوماتیک قابلیت بررسی لیبل ها و همچنین نحوه نصب آنها را دارند. در این شرایط اگر برچسب مشکل داشته باشد، خود دستگاه آن را تشخیص داده و محصول مشکل دار را به سرعت حذف می کند.

لیبل های اتوماتیک و پیشرفته را می توان مستقیما به کامپیوتر و چاپگر لیبل متصل کرد و طرح های ارسالی را بصورت آنلاین چاپ و روی بسته های موجود روی تسمه نصب کرد.

دستگاه های لیبل زنی نیز در مصرف چسب صرفه جویی زیادی می کنند. این دستگاه ها به گونه ای طراحی شده اند که با کمترین میزان چسب کار خود را به خوبی انجام می دهند.

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 10
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 12
  • بازدید سال : 47
  • بازدید کلی : 188
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه